Imorgon

Imorgon får jag veta hur jag kommer göra de kommande åren.. Ska jag gå i skolan? vilken skola ska jag gå? ska jag hoppa av gymnasiet och jobba ett år innan jag läser upp betygen på komvux?

Detta har hänt den senaste veckan i mitt liv (om min skolgång) :

  • Jag trivs inte alls på plusgymnasiet.. (inte gjort det sen första början och under hösten har jag inte varit en hel vecka i skolan utan varit hemma någon dag i veckan... Har magkatarr varje dag och får äta tabletter mot detta dagligen)
  • Jag ringde i torsdags Aranäsgymnasiet och frågade om jag fick fortsätta läsa barn och fritid.. Bokade tid hos Syon på fredagen.
  • Var hos syon i fredags och självklart fick jag byta! :) skrev på papper och skulle skriva ut mig från plusgymnasiet idag..
  • När jag kom hem från aranäs ringer min gamla mentor och säger att jag inte alls kan börja där för jag ligger efter och det finns inte plats i klassen... jag får prata med syon och hon lovar att lösa detta...
  • Rektorn ringde pappa idag och säger att han pratat med min gamla mentor och säger att jag ligger efter (har betyg i alla ämnen utan 3 som de läser nu) :S
  • Ska till syon imorgon och lösa detta! hoppas på det bästa för jag vill verkligen gå på aranäs och ta studenten istället för att hoppa av skolan! MEN JAG KAN VERKLIGEN INTE GÅ KVAR PÅ PLUSGYMNASIET!! (dessutom skulle de ha 6500 kr + moms för min trasiga dator.. så blir utan dator till maj ungefär :(
Nu ska jag göra mig i ordning för att åka till freeport! :)

Kommentarer
Postat av: hanna

Hoppas verkligen det löser sig!! :)

2011-02-28 @ 14:05:58
URL: http://hortegren.blogg.se/
Postat av: becca<3

Varför måste du betala? för att du ska ha den eller för att den är trasig. våran skola var riktigt ordentliga med att alla skulle ha drulle försäkring ifall den går sönder utanför skolan, annars fick vi inte ta hem den, aja hoppas det löser sig!

2011-02-28 @ 21:57:32
URL: http://rebeccamariaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0